Opakowanie produktowe – czym powinno się cechować i jak wybrać najlepsze z nich?
   01/31/2022 13:36:53
Opakowanie produktowe – czym powinno się cechować i jak wybrać najlepsze z nich?

Prawidłowe pakowanie wyrobów i towarów to istotna rzecz dla właścicieli sklepów internetowych, lokali gastronomicznych, ale i nie tylko. Liczy się estetyka oraz jakość zabezpieczenia zawartości. Nie można też zapominać o kwestii ekonomii i ekologii. Czym wobec tego powinno wyróżniać się dobre opakowanie produktowe i jakie rozwiązania są obecnie w cenie?

Opakowanie produktowe – tektura niezmiennie na topie

Wydaje się, że opakowanie produktowe to prosty przedmiot, a wybór nie przynosi żadnych problemów. Ot, zwykłe pudełko przeznaczone do wysyłania lub eksponowania zawartych w nich produktów. Nic bardziej mylnego. Potrzeby poszczególnych działalności są w końcu odmienne. W związku z tym rynek opakowań staje się coraz obszerniejszy, oferując szereg rozwiązań o różnej jakości, a także odmiennych rozmiarach i sposobach wykończenia.

Nie można też zapominać o zastosowanych w produkcji materiałach. Pomimo nieustannie pojawiających się innowacji, największą popularnością cieszą się opakowania z tektury. Najczęściej posiadają trójwarstwową lub pięciowarstwową strukturę, która bezpośrednio wpływa na poziom ich wytrzymałości. Jakie są natomiast największe atuty pudeł tekturowych?

Główne zalety opakowania produktowego z tektury

Przede wszystkim wyszczególnić należy ich minimalną gramaturę. W żaden sposób nie wpływa ona na ostateczną wagę zapakowanych produktów. Z tego właśnie względu to najlepsze rozwiązanie do wysyłki towarów. Jak wiadomo, koszty uzależnione są od gabarytów ładunku. A skoro karton nie podnosi ciężaru, wydatki, jakie należy ponieść, zostają zminimalizowane. Natomiast samo przenoszenie siłą własnych rąk jest wygodniejsze.

Jak już wspomniano wcześniej, kartonowe pudełka dostępne są w szerokiej gamie wymiarów. Poszczególne z nich z łatwością dopasujesz więc do rozmiarów konkretnych przedmiotów, jakie chcesz w nich umieścić. W przypadku tych większych, a co za tym idzie również i cięższych, swobodnie możesz wyposażyć je w dodatkowe wypełniacze, które pomagają m.in. w tłumieniu wstrząsów.

Masz oczywiście do czynienia z produktami ekologicznymi, w przeciwieństwie choćby do worków foliowych. Są przy tym niezwykle wygodne w recyklingu. Nie można też zapominać o niskiej cenie i powszechnej dostępności. Z tego powodu stosuje się je niemal w każdej branży. Zwróć też uwagę, że nie ponosząc dużych wydatków, zyskujesz bazę do wykonania reklamy dla firmy. Tektura jest wręcz stworzona, aby na jej powierzchnię nanieść trafiające do świadomości odbiorców hasła promocyjne.

Opakowania produktowe – odpowiednie rozwiązania dla Twojej działalności

Jak już wspomniano, poszczególne branże rządzą się swoimi prawami. Inne rozwiązania konieczne są do ekspozycji towarów na półkach sklepowych lub ich wysyłki, a jeszcze inne, gdy zachodzi potrzeba wykorzystania pudełek przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Jaki model opakowania produktowego spełni swoje zadanie w poszczególnych sytuacjach?

Opakowania e-commerce odpowiednie dla sklepu internetowego

W pierwszej kolejności pod lupę weźmiemy opakowania z kategorii e-commerce, dedykowane głównie sklepom internetowym. Na tle innych wyróżniają się prostym systemem pakowania, dzięki któremu każda paczka zostaje przygotowana do wysyłki w mgnieniu oka. To ważne również z perspektywy samego klienta. Nikt przecież nie lubi mierzyć się z szeregiem nie zawsze wygodnych zabezpieczeń, przedłużających czas dotarcia do wyczekiwanego produktu. Z tego właśnie względu sprawdzonym rozwiązaniem są opakowania z taśmą zrywającą.

Warto też przyjrzeć się takim funkcjonalnością jak regulacja wysokości. Dzięki niej pojedyncze opakowanie produktowe umożliwia pakowanie towarów o zróżnicowanych wymiarach. Tym samym stają się jeszcze bardziej uniwersalne.

Opakowania dedykowane gastronomii

Producenci opakowań tekturowych wychodzą ku dużym oczekiwaniom branży gastronomicznej, w przypadku której wymagania są szczególne. Nie ma tutaj miejsca na półśrodki. Opakowania produktowe muszą zapewniać optymalny poziom szczelności, idący w parze z trwałością.

Z kolei wymóg dopuszczenia ich do kontaktu z żywnością sprawia, że restauracje, cukiernie, czy też pizzerie odchodzą od plastiku i wybierają w pełni ekologiczne rozwiązania, w tym właśnie karton. Doskonale nadaje się podczas przewozu jedzenia na wynos. Jest wygodny w nanoszeniu niezbędnych informacji, takich jak adres dostawy. Umożliwia też bezproblemowy druk m.in. loga lokalu.

Wykorzystanie odpowiednich opakowań produktowych to bardzo ważny aspekt, jeśli chodzi o prowadzenie działalności. Te niepozorne przedmioty mogą powiedzieć wiele na temat Twojego podejścia do klientów. Kwestia zabezpieczenia wysyłanych towarów jest tutaj najlepszym przykładem. Ich potencjalne wady powstałe na skutek złego przygotowania do transportu, delikatnie mówiąc, raczej nie zostaną odebrane pozytywnie przez odbiorcę. Jakościowe opakowania to zatem coś, o czym nie możesz zapomnieć.